Sunday, October 13, 2013

Kurma ayam untuk anak

Kalau buat kurma ayam untuk Auni memang makan bersungguh sangat. Lain baby lain citarasa kan.. Nak wat sup je mungkin dah jemu.. Hehehe :) Ari tu try wat tomyam versi baby, dia kurang sikit. Mama yang over duk hirup. Hehhehe.. Tp bila wat kurma ayam memang dia suka. Alhamdulillah takat ni makan memang ok. Cuma kalau sayur ke apa dia suruh suap kat adik. Kalau buat kurma ayam ni, kat Humaira pun Ros suap sekali. Senang sekali masak :)

Bahan-bahannya : bawang putih, halia, bawang besar, 4beradik, daun kari, sayur campor, ubi kentang, tomato dan ayam

Rempah kurma 1sudu

Tumis semua bahan :) abaikan periuk hitam...wakakakak

Masukkan rempah kurma

Masukkan air 2cawan.. Bg serasi dengan rasa rempah yer :)

Masukkan sesudu santan and biarkan didih :)

Siap.. Tanpa garam gula..just titiskan extra virgin olive oil :)

Kalau gambar nasi kat bawah tu memang habis kat auni sorang sekali makan :) adik punya kena tambah lain :p 

9 comments:

Nurzakiah Hanum said...

nyum2

SweetLikeWhat said...

ni auntie tgk pun terliur ni cane..hehe

tak pernah buat kurma ayam tuk hannah..nanti leh cuba resepi ros nih..

:: Mrs.Eady :: said...

alohhh sedap nyerrr!

Masya said...

alo².. auni .. rajinnya umi kamu ni siap tekap nasi mcm tu..

Kakzakie said...

Wahh... nasi auni bentuk lovelah sayang. Macam ini auntie pun nak jugalah:)

Mimy Hamid said...

tq ros resepi...nak buat kat fayel nanti..hope dia suka..dpt idea

Puteri Kayangan?@#$%???? said...

ui sedapnyaaaaaaaaaaaa ..ni anak ke mak nyer yang nak makan ni hihi ..

apapun ..thank u sis ..nanti leh la umi cube resipi ni bila delysha dah besar keak ..muahhhhhh

salam awal muharram dari umi (^_^)

ct shah said...

bestnyer anak makan jer.
eryn dh kurus kering dh badan dia (sbb tak suka makan).dia picky sket.tak suka nasi.suka jenis mee,maggi & bihun yg mesti berkuah.:p

aLyNnZ said...

wahhh..tgk nasi bentuk luv yg tak menahan..ditambah pulak ngan lauk kurma..mmg layanzzz