Thursday, October 17, 2013

Home progress : PLASTER CEILING&WIRING ♥

Bercerita tentang rumah ni, memang susah nak buat renovation ni. Ade cakap 'orang kita' tak bagus. Ada cakap bgus . Tapi tak kesemua macam tu. Ros buat plaster ceiling and wiring dengan melayu. Kalau cina mahal sikit..hehhehe. Wiring harga dekat rm3k++, setiap suis tambah orang tu amek rm45. Kalau kat tempat lain tak tau lah :p Kat bawah ni hasil kerja wiring diorang :)


Rumah ros xde renovation mana sangat pun.. Buat yang mampu jer.. Bahagian atas byk biarkan jer.. Insyaallah ade rezeki lebih buat slow2. Buat bahagian bawah dulu.. :) Dalam hati tengok rumah orang semua extend belakang.. Ade yang extend atas bawah.. Asben penah tanya extend atas bawah termasuk wiring suma harga dekat rm20-30k.. Ketat poket nak kuarkan banyak tu. Hahahha.. Tv panel apa semua xde. Just gantung tv kat dinding jer.. Jimat.. Wakakka..  Banyak guna barang yang dari rumah sekarang. Sofa pun balut yang lama... Kiranya recycle. :p

Plaster ceiling ni taknak buat pun takpe, tapi kalau buat lagi nampak kemas, takdelah nampak siling tinggi sangat. Upah orang dia amek rm2k++.. Alhamdulillah kami puas hati dengan kerja mereka ni. Tauke pun buat kerja sekali :)

19 comments:

Nurzakiah Hanum said...

wow cantiknya rumah dia

D Yatie said...

Alhamdulillah dah ad progress. Takper ros. Pelan2. Umah kite pending nak buat apa2. Hoho. Sbb insyaAllah akan menetap di kl.

CIK PUAN TIPAH said...

Ros, kalo ada duit better buat reno sblm masuk rumah. Nnt bila dah masuk nak reno mmg terseksa.

Sbb bila dah masuk rumah ada byk brg dan kita yg tinggal dlm tu. Berhabuk mmg teruk ditambah pula ngan anak2 yg tak selesa..

Ann Ishak said...

memang nampak tinggi dan kemas hasil kerjanya, melayu ek yang buat...bagus :)

alin said...

ALHAMDULILLAH.. DAH MULA RENOVATE SIKIT2.. HEHE.. :)

Kakzakie said...

Sebaiknya kalau nak renovate ni Ros buat sebelum masuk rumah. Jadi sekali harung buat tak payah nak mengemas rumah dan rosakkan barang lain...

Tak sabar kan nak masuk rumah baru:)

Aty_Fared said...

aty plan nak pasang plaster ceiling gak..tapi ngah kental kan hati sebab pikir perabot tak tau mane nak simpan nanti..sobsobss...

Nasuha said...

kena sentiasa perhatikn mereka buat kerja...kuatir mrka buat cincai pulak... habis melayang duit kita...

mama maman aka yana said...

kalu nak ikutkan hati mmg tak akan puas punya kalu tak renovate semua.. kannn

tp xper la.. slow2 kayuh.. :)

Qhaifa Nur said...

ini buat tak sabar nak masuk rumah baru kan..
cantik kaler tuh...damai jiwa raga

Masya said...

takpa yg penting rumah sendiri ... pelan² eh..

aizamia3 said...

bila dah pindah nak renovate memang agak leceh sikit.. penat berganda nak mengemas nanti.

SweetLikeWhat said...

alhamdulillah..takpe ros buat sket2..rumah anez pun tak extend belakang lagi..tak bajet lagi ha..

Umi Qi said...

Pelan2 ros buat umah...kumpul duit...nanti senang nak extent rumah...seronok tgk ada umah sendiri nih dear

intanfirdaus247 said...

Alhamdulillah ros da ada rumah sendiri,,.tahniah ros…kemas hasil kerja depa ni kan…tahniah sekali lagi ya…

~ NANA ~ said...

tak sabar nk tgk ros deco2 nnti...hehe

nik ros said...

buat slow2 la kan. ada duit buat lagi.nak buat skali harung mmg tak mampu.

Mimy Hamid said...

tak lama lagi dah boleh letak lamp cantik

Izni Hafiz Abdul Rashid said...

Kalau buat renovation kemudian, maksudnya awak dah berpindah ke rumah baru tu lah kan... So, yang sakitnya rumah kotor lah pulak... sapa yang dok kat rumah masa kontraktor buat kerja confirm sakit kepala... bising beb...