Tuesday, April 30, 2013

Ada petua kuatkan gigi goyang?

Fuh hari2 and setiap jam duk belek cermin tengok gigi. Dah nampak goyang gigi. Kalau gigi tepi takpe, ni gigi depan bwah. Masyallah cuak sungguh.

Ahad nanti ada appointment cuci karang gigi. Katanya gigi akan bergoyang sikit, fuh tak cuci pun dah goyang, dah cuci macam mana ea?

KORANG ADA PETUA TAK UNTUK KUATKAN GIGI?

**sekarang ni ros makan ostematrix shaklee tp duk tgk sama ja.. Hehe.. Dugaan ibu menyusu. Ekeke

Wednesday, April 17, 2013

fries ayam keju

Hmm ni resepi budak2 ye..tapi mama dia yang ngap lebih. Hahaha.. Senang je nak buat.. Ada serbuk roti, cheddar, lada hitam, telur and ayam paling penting tau. Resepi ni Ros google jek, ade terjumpa kat blog mummy yang selalu masakkan untuk anak dia :)

Serbuk roti leh wat  sendiri kalau susah nak dapat. Bakar roti dengan sapuan planta/butter 40minit dengan suhu 120celcius.. step ayam fries keju kat bawah yer :)

cheese yang diparut
serbuk roti
campur keduanya and taburkan serbuk lada hitam
ayam dipotong panjang supaya senang baby nak pegang
celup telur untuk bagi senang nak lekat

salutkan ayam dengan campuran serbuk roti+cheese
hasilnya sebelum digoreng
selepas digoreng...nyummy...ayamnya lembut :)