Wednesday, November 12, 2014

Mini kebun belakang rumah

Berkurun lamanya baru nak citer pasal rumah kan..hahhha.. slow2 buat baru best kan.. kang siap semua nanti cepat jemu lak tengok rumah tu. Ni ayat kwn asben jgak yang tinggal area banglo tu..
Tips dia kalau nak buat rumah jangan buat semua... sebab nanti mungkin ada kesilapan kita buat.. tapi mmg betul, ada kesilapan bila kita buat semua sekaligus.. mula la ada nak ubah tu nak ubah ni... hihi.. eh dh lari topik lak..
Ok citer pasal mini kebun ni mmg ros ni xreti suma ni.. tp tgk rumah mak suma sayur homemade rasa best plak.. hari demi hari ku gigih tanam n siram pokok.. tgk hasil dia alhamdulillah.. cuma ada la sikit2 pokok yg xbrapa nak jadi.. lagi satu, Ros malu nak kuar rumah.. sibbaik kekadang asben yg siram pokok tu.. memahami sangat ye bang.. tq tq :p
Pasal kebun ni hari2 nak mikir nak susunatur mcm mana... kira mcm tu lah dulu wat sementara.. nanti ade bajet lebih, kita makeover..haahaha...
Daun pudina, rosemary, Pegaga, cili dan bendi
Daunpandan, daunkesum, kangkung, sawi

Ulamraja, limaupurut, daunsupdaunbawang taknampak sbb bru lpas trim..hihihi

11 comments:

mommychaa said...

bak mai benih rosemary sikit ros hukhukhukhuk

Ilyani said...

waaa...byk nye...yanie ade daun pandan n daun kari je...kikiki

Allene said...

bestnya.. i love herb.. dah lama bercita2 nak tanam... tp angan2 je.. .uhuhuh

Nurzakiah Hanum said...

cantiknya

My Aisy said...

cantiknya laman...sedap mata memandang...hijau je...

eMMe said...

SONOKNYE ROS..TANAM2 SEMUA MENJADI N BERHASIL.. Alhamdulillah.. tak yah gi beli2 dah..petik2 je kat umah, kan...

CikNaa said...

bersih! rajinya ros..

Kakzakie said...

Waah.... meriah ni Ros. Kakak geram tengok pokok kacang bendi subur betul tu. Ulam raja kena jarakkan sikit tu Ros. Nanti bila dah besar mesti tak terhabis nak makan.. seronok kan Ros tanam-tanam ni..

Anonymous said...

Ros, rosemary tak suka ayaq.
jangan terlebih siram, nanti dia mati.
letak dia kat tempat panas.

pudina, kesum, kangkung, boleh geng.
depa suka ayaq.
lagi banyak lagi baguih.

nabilah_2908 said...

jimat duit beli sayur... :)

macam saya...daun limau perut pun beli... :)

salam kenal...first time landing kat sini.. :)

ameris said...

bestnya rumah ros ada laman boleh tanam2. umah akak semua dah bersimen.
huhuhu