Tuesday, April 30, 2013

Ada petua kuatkan gigi goyang?

Fuh hari2 and setiap jam duk belek cermin tengok gigi. Dah nampak goyang gigi. Kalau gigi tepi takpe, ni gigi depan bwah. Masyallah cuak sungguh.

Ahad nanti ada appointment cuci karang gigi. Katanya gigi akan bergoyang sikit, fuh tak cuci pun dah goyang, dah cuci macam mana ea?

KORANG ADA PETUA TAK UNTUK KUATKAN GIGI?

**sekarang ni ros makan ostematrix shaklee tp duk tgk sama ja.. Hehe.. Dugaan ibu menyusu. Ekeke

12 comments:

Aien said...

kalau sy cabut jer buat crowning..:-)

Kakzakie said...

Kakak tak ada petualah Ros..

Nory Zoulkefle said...

haah better cabut je, pakai crowning...skrg kan trend pakai crowning tu...hehe

eMMe said...

isk2... ros!
biar betul...
kene jaga gigi tu...
kang... kurang le gigi kekal tu
takde petua...
byk2 la amik kalsium..
kuatkan gigi kan...

Masya said...

cabut jerlah ros, kalau ada peua gigi berubang bg tahu erk.. sy pun takut cabut gigi kikikiki

intanfirdaus247 said...

alamak x ada petualah ros..hehhe

mimie jb said...

minum susu

mimie jb said...

;)

Kaa 'N Shi Raa said...

Kadang2 gigi crowning ni ada masalah juga. Warna gigi crowning tak sekata dengan gigi asli. Kadang warna dia a bit grayish. Petua kuatkan gigi, cuba kumur mulut dengan air campuran halia dan garam yang telah ditumbuk halus. Insya Allah mujarab

znora said...

Better awak pg klinik tuk dpt rawatan sbnr. Pengalaman sy ini disebbkan oleh penyakit gusi. sebelum merebak ke gigi2 lain. Sy pun ada mslh serupa. Ingat sebb mengadung. Kalau swasta sgt rawatan mahal..sy pg klinik kerajaan je...skrg ni dlm proses rawatan. Harap dpt sembuh semula..

znora said...

Better awak pg klinik tuk dpt rawatan sbnr. Pengalaman sy ini disebbkan oleh penyakit gusi. sebelum merebak ke gigi2 lain. Sy pun ada mslh serupa. Ingat sebb mengadung. Kalau swasta sgt rawatan mahal..sy pg klinik kerajaan je...skrg ni dlm proses rawatan. Harap dpt sembuh semula..

siti jumaatun solehah said...

Boleh try.. kunyah pucuk keluduk.. if akak ade lagi masalah yg sama selepas ni..
Insyaallah.. gigi lebih kuat..