Tuesday, July 08, 2014

Sayang rumput sangat.......

Hahahha.. Bila dah pasang rumput tu, mula lah aktiviti menjirus kan.. Jirus tu korang kena sampai bertakung gitu.. PAGI DAN PETANG harus jirus.. Nak tambah MALAM pun lg bagus.. TAPI JANGAN JIRUS DI KALA TENGAHARI TAU.. Rumput lagi cepat nak mati.. Bebaru ni miss sehari xjirus, memang kering sungguh.. Tapi rumput ni susah nak mati korang, cuma akan jd kuning...

PENJAGAAN RUMPUT KARPET
1) Haruslah siram pagi, petang dan malam
2) Siram sehingga air bertakung.. Nak mudah beli splitter jer.. Automatik.. Dalam 10-15minit alihkan tempat... Kalau ade duit banyak, beli la banyak kan xperlu nak alih2.. Gmbar kat bawah tu...
3) Tabur baja setiap 2minggu.
4) Untuk seminggu pertama, elakkan pijak atau berlari2 atas rumput tu sbb akar pun belum rapat lagi kan... :) 
5) Mudah je kan.. Tapi bab jirus tu PALINGGGG PENTING :) 

Asben pilih rumput PHILIPHINES HYBRID untuk rumput rumah Ros ni.. Total pemasangan sekali upah rm1150.. :) selamat duit poket kami..kekkeke :p 
 Bab jirus rumput memang bukan tugas Ros.. Malu nak kuar rumah.. Hahahha..sekali sekala bolehlah tolong kan.. Kahkah ...

Sebelum pergi keje jirus rumput dulu.. Kekekke.. Padahal isteri duk rumah je kan :p pemalas ke pemalu ea?! Kahkah :p

Nak pergi jejalan petang pun jirus rumput dulu..alahaiii..sayang sangat la rumput tu ye bang... :p

7 comments:

Faizah^Ramli said...

Kenapa malu nk keluar umah?huhu

♥ ROS ♥ said...

@faizah: xtau..segan nk kuar umah... Hahhaa :p

Allene said...

bestnya laman....

::EIDA:: said...

mau tak sayang rumput karpet die. . seribuuu++ dah keluar tuuu hehehhee

♥ ROS ♥ said...

Eida : dia xkluarkan pun.. Org sponsor tu.. Hehhehe

Falsya said...

Bestnye umah ros..laman luas sesgtttt..hehe

LYAfrina said...

Cantiknya laman.
Luas je
.