Tuesday, July 01, 2014

Rezeki Baju Raya Anak-anak

Seperti biasa bila nak raya, mak Ros akan tanya dah beli ker baju raya?! Huhuhu.. Macam biasa, Ros memang xbeli apa pun lagi.. Asben pulak nak shopping time ade lagu raya , baru shopping raya katanya..huhuhu.. Tapi yang penatnya mama diorg ni la nanti... Sobsobsob :( alhamdulillah rezeki kitaorang mak Ros belanja bju bebudak ni.. Segan jugak..tetiap tahun mak beli bju untuk diorang ni.. Tapi kat cucu yang lain pun mak bg adil jgak.. 

Ros bukan apa, kalau membeli dengan mak ni kira berkenan trus amek tnpa tgk harga.. Kalau Ros berkenan, ros tgk harga dulu..kdg bju rm30 pun 3-4kali pikir nak amek... Ni tgk baju brand polo kiko suma rm1++ sehelai... Pitammmmmm... Ekekeke :p

Serius Ros ckp, baju bebudak ni setahun sekali baru beli.. Bukan bajet tapi pakai yg mana ade dulu.. Dah rosak baru beli.. Tp jarang la baju bebudak ni nak rosakkan..so repeat je pkai yang ade. Setahun sekali memang asben bg duit untuk beli brg Ros jugak serta anak-anak.. Itu style kitaorang.. Kalau xraya, susahla nak dpt baju baru ni.. Ketar-ketar nak minta.. Opssss.... Hahhaaha.. Tak baik kan ckp gitu.. Apepun itu dh sgt bersyukur kan berbanding kanak2 afrika and palestin kan..apa lah sgt baju baru ni :) 

Alhamdulillahh mak Ros belikan baju Auni 7helai dan baju Humaira pun 7helai (tmasuk bju tido).. Kasut pun ade untuk Auni.. Seluar dalam Auni abah Ros yang pilih..kekekke.. Comelll sgt mickey mpuse merah gitu.. :p Ros smpai ckp cukupla cukupla kat mak.. Segan sgt..ikutkan dia nak byk lg.. Huhuhu.. Dekat Ros pun dia nak belikan tapi Ros tolak.. Tp mak paksa jgak.. Amek 1beg jd la untuk Ros, baju-bajan nanti gi beli bersama yang tersayang,...cheewaaahhh :p

Terima kasih makkk... Untuk segalanya.. Semoga dipermurahkan lagi rezeki... Syukurrr :)


P/s: baju yang korang beli kan ni untuk pkai raya nanti , korang basuhkan dulu x?., :)

5 comments:

Nurzakiah Hanum said...

alhamdullilah

CIK PUAN TIPAH said...

Mak2 mmg begitu kot..smpi bila2 dia akan treat kita sama kita cam kecik2 dulu. Kalo gi teman mak beli kain kat jakel..paksa gak kita ambik 1 pasang. Kita kata takpe la..nnt diam2 dia belikan jugak.

achiek anis said...

rezeki jgn ditolak gitu....anis klu beli baru mmg basuh dulu sblm pki...:)

Rizziela said...

Untungnya Ros... mak belikan baju anak2 siap branded lg... Rezeki tu

Saya biasanya baju anak2 yg baru beli memang sy basuh dulu...baru bagi pakai

Masya said...

SALUNYA BASUH TAKDALAH BERIA PUN RENDAM, CELUP² GITU JER.. BG HILANGKAN MCM BAU KAIN TU...

ALHAMDULILLAH MURAH REZEKI ROS.. MOGA MURAH LG REZEKI MAKNYA.. THN DPN ADA LG REZEKI ANAK²..