Monday, February 04, 2013

Tolonggggg!!!!!

Ade sesape tahu tak ubat atau cara nak elak jari dipotong akibat patukan ular??
Share plzzz :)



16 comments:

Qhaifa Nur said...

kena patuk ular ke...
ubat tak tahu pulak...kena tanya hubby ni

Sharifah Nadzarah said...

pegi jumpa doktor cepat2..bahaya tu...

Anum said...

sakit

:: Mrs.Eady :: said...

sape yg kene???

♥ ROS ♥ said...

Dia dh duk kat hospital tu..doc yang nak potong jari tu..kalau bleh nak la cuba elak potong jari tu..ekekkek

Mommy_Cha said...

aduhai..ngeri nye nengok!
taktahu lah caranya nyer Ros...
:(

Irene Dahayu said...

jari sape ni ros?? kesiannya..

Tina Othman said...

sori ros tak tau lah, sapa yg kena tu

Falsya said...

aduhaiiii..seriau...cepat2 jmp doc..takut ade infection...

Nory Zoulkefle said...

jari sape ni...noryy takut ular..huhuh

deena awanis said...

nape ni ros?sape yg kena patuk ular?hope everything's fine.

♥ ROS ♥ said...

Tq all.. Sepupu ros yang kena.. Dia dh g hospital lepas kena tu, tapi doc ckp urat saraf dekatjari tu dh mati so doc nak potong la.. Jadi ingat nak cuba cara lain dulu sebelum potong tu.. Huhuhu :)

nik ros said...

ya allah. takut tgk.siannyer dia.

najihahfara said...

boleh jadi hitam macam tu. takutnya

umie shafizalina said...

Assalamualaikum wbt...Ni petua sy dapat dari arwah bapa sy...Ambil rebung,parut n sapu air parutan kat tempat kena patuk ular 2..Kalau baru kena lebih mujarab..Ambil rebung,masak n beri makan..Adik sy pnh kena patuk ular yg sedang mengeram telur.Masa g hospital mmg bengkak teruk n adik sy pula alegik ngn ubat penawar bisa lg la teruk..Doc pun ckp susah nak sembuh n ambil masa yang lama nak sembuh. Lepas 2 datang sorg hamba Allah ni bgtau petua guna rebung. Alhamdulillah lepas guna 2,3 hari bengkak dah surut n kembali mcm sediakala.Doc pun terkejut sbb bengkak 2 surut cpt sngt.Doc ada tny guna apa bg cpt urut,tp ckp xguna pape pun..Kalau masih kat hospital jng bgtau Doc pasal 2,nant kena marah..Sapu senyap2 kerap sapu..InsyAllah...Kita berusaha..

❤Kamsiah❤ said...

ya ALLAH...jgn la sampai kena potong jari dia...

salm kenal dari akak..