Tuesday, October 09, 2012

Zikir harian dalam pantang

Assalamualaikum kekawan semua... Hmm ramai yang STRESS bila dalam pantang nih.. Ros nak share dengan korang pasal zikir nih.. Insyaallah ia boleh kurangkan stress dalam pantang. Maklumlah kita xboleh bersolat dan baca al-quran so zikir ni lah menjadi peneman kita :)

 Masa pregnant kan dah puas berjalan ke sana sini, so dalam masa berpantang ni lah korang kna banyak baring. Tak lama pun hanya 45hari, lepas tu ikut suka hati lah.. Hahahha.

 يـَا حَيُّ يـَا قَيُّوْمُ AHAD
(Ya Allah yang maha hidup lagi berdiri dengan sendirinya) 

لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلا بِا للهِ الْعَلَيِ الْعَظَيْمِ - ISNIN
(Tiada upaya dan kekuatan Melainkan dengan kuasa Allah yang maha Tinggi dan maha besar)

 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّدٍ - SELASA
(Ya Allah rahmatilah ke atas NABI MUHAMMAD s.a.w)


أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الْعَظِيمَ الَّذِي لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَيَّ الْقَيُّومَ وَأَتُوبُ إِلَيْه - RABU
(Aku mohon ampun Kepada Allah maha besar tiada tuhan yang disembah melainkan Dia yang hidup lagi maha kuasa dan aku bertaubat kepadaNya)
  ِسُبْحَانَ اللهِ الْعَظِيْم وَبِحَمْدِهِ - KHAMIS(Maha suci Allah yang maha besar dan pujian kepadaNya)

يَا اللهُ - JUMAAT
(Ya Allah)

 لا اِلَهَ اِلا اللَّه - SABTU
(tiada tuhan selain Allah)

10 comments:

Falsya said...

Utk masa dpn..mana tau dh pregnant n dh bersalin pulak ke..hehehehe..

Anum said...

bagus2

:: Mrs.Eady :: said...

nice ~

cheqna said...

thanks sebab share..mana la tau kot2 pasni cheqna dapat aplikasikannya plak =)

ShimaSalleh said...

Bagus ni.. :)

Kakzakie said...

Baguslah Ros... boleh juga nyanyikan zikir munajat kat montel tu. Tepeklah gambar dia buat kawan-kawan Ros tengok. Sehari satu gambar kan best... bila besar dia boleh tengok.

♥ ROS ♥ said...

Mmg nk letak kak gmbr baby.. Tp ros keciankan kawan2 yg xder anak lagi.. Tkut diorg sedih... :) sebulan sekali oklah letak.. Ade perkembgn dia... :)

Bazilah (^0^) said...

thanks ros utk perkongsian nih. bolehlah kak bazi amalkan nnti :) take care yer ros, pantang leklok tau :)

nik ros said...

info bagus ni.harap2 boleh amalkan nnt kalau pregnant dan bersalin :)

Suraya Baharun said...

bagus, bleh praktik nanti...