Tuesday, September 11, 2012

Cara atasi sembelit anak

Bebaru nih, tetiba je my Auni terkena sembelit :( Memang kesian sangat sebab tetiba je dia nangis kalau duk cangkung :p Ros tanya mummy kat fb,alhamdulillah ramai feedback :)

Yang ros cuba ialah kurangkan aun susu.. Kalau kata 3aun air ros buh hanya 1sudu susu jer :) Pisang and buah prune ade gak bagi tapi tak berapa jalan :p

Budak kena sembelit :p

Kat bawah ni cadangan untuk atasi sembelit :) rasanya dewasa pun leh amalkan :p


P/s: Sorry entry bab sembelit..ekekek.. Sejak hari tu, Auni dah tak pakai cloth diaper.. Nanti ros ceritakan... Haishh bila agaknyer :p

6 comments:

Anum said...

good tips

Kakzakie said...

Kesian benar kalau masih comel lote kena sembelit. Kalau kita ni tak apalah juga.

Bagus tips diberikan itu Ros.

Sherwieyna Muzzawer said...

info yang sangat baik..tq..;D

Falsya said...

kesiannye kalau bdk yg sembelit kan..org tua pun xleh nak tahan..

rieda_ffya said...

haha..x nampak cam kene sembelit pon...cute aje muka

inazamri said...

ciannya Auni dah kecik lg.Akak smlm pun kena sembelit gak tp takla teruk sgt coz dah biasa.