Thursday, December 09, 2010

Pengorbanan seorang SUAMI

Assalamualaikum..

Di sini saya nak ceritakan pengorbanan my hubby sebelum, semasa dan selepas saya bersalin. Sebelum bersalin, my hubby selalu datang wad untuk tengok keadaan saya walaupun saya tahu dia letih sebenarnya. Sanggup amek cuti 30hb untuk bersama saya disaat saya sakit. My hubby juga sanggup dipotong gaji kerana ingin bersama saya dan baby. Alhamdulillah dia menjaga saya dengan baik walaupun mak saya membantu serba sedikit.

Semasa saya dalam labour room, my mum gtau my hubby tak berganjak dari tengahari hingga ke petang dari suatu tempat kerana risaukan keadaan saya. Di hospital, suami hnya dibenarkan masuk ketika jalan terbuka 10cm dah. Selagi tak buka, selagi tu tak dapat masuk. Huhuhu.. :( Alangkah terkejutnya bila dapat tahu suami saya begitu risaukan keadaan saya kerana saya seorang yang sensitif dan kuat nangis ketika mengandung. Patutlah NUR AUNI mewarisi perangai saya sekarangni, nangis sikit sure kuar airmata yang banyak.. :)

Selepas selamat melahirkan puteri sulung kami, my hubby xjemu2 mencium saya kerana selamat melahirkan. Di sini saya dapat lihat muka dia dalam keadaan happy.. :) Saya berasa lega kerana dapat memberi zuriat kepada suami. Semoga NUR AUNI menjadi penyambung kebahagiaan antara my hubby dan saya. Syukur Ya ALLAh kerana memberi suami yang penyayang dan bertanggungjawab sepenuhnya.. Amin..

Inilah papa NUR AUNI yang banyak membantu mama ketika ini. Terima kasih :)


p/s : INsyaallah kalau ada kesempatan, saya update pasal my delivery pulak.. :)

7 comments:

safiyyah osman said...

so sweet lah sis:)...semoga jodoh dan keluarga akak dilimpahi rezeki:)

Anonymous said...

wahhh sweetnya.. moga bahgia slalu ros..amin. syira ingn mjd sperti kamu..hehehehehehehe

Anonymous said...

hehehe so romantic.....ehhehe..alhamdulillah kk poh dpt suami mcm a.rizal..pnyayng...baik hati..peramah...dan mcm2 larr.....hehehe....alhamdulillah ya allah!!...

rizaros said...

safiyyah: amin.. byk2 doa yer :)

syira: alah apaa yang ada kat ros sgt.. :) syira kna jd org yg bpanduan kpd al-quran.. :P

fatin: romantic ker?? alhamdulillah dpt abe rizal.. doa2 yer atin..:)

Awangku Johan said...

betul2 suami misalih..
Awang doakan agar akak bahagia hingga ke akhir hayat
aminnnn

Mrs Nageb said...

touching nya....syukur la kan :)

Eera Shera said...

sweetnye...

moga bahagia hgga akhir hayat

sronok tgk org lain bahagia